Road SMARTS 4 kids

Ressources Pédagogiques En Ligne Pour La Sécurité Routière

background circles

Notre banque de ressources As de la ROUTE pour les enfants propose des activités, des défis, des plans de cours téléchargeables, des présentations, des vidéos et nos cours virtuels Ecadamie As de la ROUTE. Ces ressources permettent l’apprentissage des concepts de sécurité routière ainsi que des notions de sensibilisation amusantes pour les enfants d’âge primaire.

Ces ressources sont gratuites, faciles à utiliser et couvrent une variété de notions en lien avec la sécurité routière adaptées aux enfants. Des sujets tels que le vélo, la marche, le partage de la route, les sièges d’appoint et la préparation à marcher seul sont explorés. Cette dites ressources répondent aux exigences des programmes scolaires du ministère en matière de santé et de sécurité, de vie active, de compétences, de lecture et de mathématiques.

PLANS DE COURS ET MATÉRIEL TÉLÉCHARGEABLES

Modules pour enseignants As de la ROUTE pour les enfants

Ces modules téléchargeables, qui constituent essentiellement un « programme de 30 minutes en boîte », sont conçus pour être offerts par les enseignants et comprennent les éléments suivants :

  • Aperçu des leçons et du matériel nécessaire
  • Proposition de scénario de cours
  • Présentation Powerpoint
  • Courtes vidéos
  • Activités et fiches de soutien
Blinker

COURS VIRTUELS GRATUITS EN LIGNE

Cours virtuels de la Ecadamie As de la ROUTE

Les cours de la Ecadamie As de la ROUTE :

  • Une série de cours d’apprentissage en ligne pour les élèves de la maternelle à la sixième année
  • Ciblé pour chaque groupe d’âge
  • Chaque cours est d’une durée de 20 à 40 minutes
  • Des quiz avant et après le cours permettent de tester les connaissances des élèves
  • Les cours génèrent de l’interaction et les élèves gagnent des points
  • Les élèves peuvent télécharger un certificat personnalisé à la fin du cours

Déjà inscrit ?

Faites la promotion d’As de la ROUTE pour les enfants dans votre communauté

Explore our Educational Road Safety Programs

WalkSafe Program

JK – Grade 6

Concepts taught in our WalkSAFE programs include walking safely near traffic, intersections & crosswalk, how to read traffic and pedestrian lights, the 5 steps to crossing the street, visual barriers, how clothing helps us see and be seen, making eye contact with other road users, right of way/wait your turn, except the unexpected, the dangers of distraction and stopping distances for vehicles.

CycleSafe Program

Grade 1 – Grade 6

CycleSAFE prepares students and kids with skills and awareness needed to safely share our roads with other road users.  Less about how to ride a bike, it focuses on how to stay safe while sharing the road riding your bike.  Concepts taught include hand signals, communicating with other road users, safe gear (i.e., helmet fitting), interpreting road signs and traffic lights, shoulder checks, hazards scanning, how to fall safely, cycling on different terrains, right of way, lane vs edge riding and the dangers of selective attention and target fixation. 

WalkSafe Program

Grade 3 – Grade 6

The WalkALONE program is designed to help parents and educator determine if a child is ready to start walking some places on their own. It prepares them to do so safely by covering concepts such as readiness, judgement & decision making, road safety rules, people smarts, safe zones, emergency preparedness, and safe route planning. Students follow along in a workbook throughout the program and once complete, their workbook serves as a guide with checklist for reference any time they want to try walking somewhere new. Students will earn and download their personalized WalkAlone license.

WalkSafe Program

Grade 1 – Grade 3

The BESTFIT Booster program provides an overview of the two types of booster seats, who uses them and why.  Safety concepts such as how booster seats prevent injuries, how to wear your seatbelt properly, and how you know you are the right height to move from a booster seat into sitting in a regular seat with a seatbelt are reinforced.  Finally, students will participate in a measuring activity to see if their height is in the recommended range for using a booster seat.